بحر طویل شب معراج و ازدواج علی ع
بحر طویل مهمان ناهار
بحر طویل پول پرستی
بحر طویل علی بن موسی الرضا ع
بحر طویل چهارده معصوم
بحر طویل تفرقه بنداز و حکومت کن
بحر طویل حر ع
بحر طویل حبیب بن مظاهر ع
بحر طویل حضرت علی اکبر ع
بحر طويل حضرت فاطمه صغري س
بحر طویل ولادت حضرت عباس ع
بحر طویل عروسی حضرت زهرا س
بحر طویل فرشته بی بال
بحر طویل ترکی فارسی
بحر طویل ولادت امام حسن ع
بحر طویل ولادت حضرت محمد (ص)
بحر طویل ولادت امام حسن عسگری ع
بحر طویل ولادت حضرت علی اکبر ع
بحر طویل چیست ؟
بحر طویل مناجات خداوند متعال
بحرطویل خطبه زینب س درکوفه
بحر طویل حضرت عباس ع
بحر طویل امام حسین ع
بحر طویل اربعین
بحر طویل حر ع
بحر طویل امام حسن ع
بحر طویل حضرت زهرا س
بحر طویل حضرت علی ع
بحر طویل حضرت علی اصغر ع
بحر طویل نوروز
بحر طویل حکایت مرد دهاتی
بحر طویل پرچانگی
بحر طویل گدا
بحر طویل کشتی ورزش باستانی
بحر طویل بی صدا شیپور
بحر طویل من
بحر طویل ما (جانباز)
بحر طویل دیار عشق (سرزمین وحی)
بحر طویل زبباترین کلام عشق (بسیج)
بحر طویل آی بیارن
بحر طویل چرا ح حاذق!
بحر طویل حضرت رقیه س
بحر طویل ورود به کربلا
بحر طویل شروع محرم
بحر طویل مسلم ع
بحر طویل حضرت قاسم ع
بحر طویل ولادت حضرت زهرا س
بحر طویل مهمانی
بحر طویل ستایش توحید ، نبوت و امامت
بحر طویل حدیث کسا
سال 90
4. حاج محمدرضا طاهری |
|||||
ردیف |
موضوع |
پخش | اجرا |
حجم |
|
1 | روضه حضرت رقیه (شب سوم محرم) | 8,944 | |||
2 | من و تو مثل همیم (شب سوم محرم) | 3,526 | |||
3 | دعایم اثر کرد، بسویم آخر برگشتی (شب سوم محرم) | 3,879 |
6. حاج منصور ارضی |
|||||
ردیف |
موضوع |
پخش | اجرا |
حجم |
|
1 | روضه و شعر خوانی حضرت رقیه | 2,422 |
7. حاج حسین سازور |
|||||
ردیف |
موضوع |
پخش | اجرا |
حجم |
|
1 | ای هلال ارغوانی می شود پیشم بمانی | 2,312 | |||
2 | از درد بی حساب سرم را گرفته ام | 919 |
8. جواد مقدم |
|||||
ردیف |
موضوع |
پخش | اجرا |
حجم |
|
1 | شب سوم شد و مست تو هستم | 1,952 | |||
2 | من الذی ایتمنی | 1,839 | |||
3 | الهی بمیرم برای رقیه | 1,338 | |||
4 | باز دوباره با گریه هام غزل می خونم | 2,798 |
9. ابوالفضل بختیاری |
|||||
ردیف |
موضوع |
پخش | اجرا |
حجم |
زمان |
1 | بر مشامم می رسد هر لحظه بوی سوخته | 1,352 | |||
2 | آخرین لحظه ی این مهمانیست | 4,167 | |||
3 | صدا میاد از خرابه و دختری ... | 1,508 |
10. دیگر مداحان |
|||||
ردیف |
موضوع |
پخش | اجرا |
حجم |
|
1 | به امیدی که بیایی سحری در بر من | 1,714 |
سال 89 |
4. حاج عبد الرضا هلالی نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:قرآن,موضوعات قرانی,اعجاز قرآن,طبقه بندی تفاسیر,, توسط عباسعلی
"دی نیوز":در این نظر سنجی نام 17کاندیدای احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری 92 در زیر آمده است و اگر کسی را حدس می زنید که پیروز انتخابات می باشد را انتخاب کنید و در قسمت نظرها ، نظرتان را بدهید. "لازم به ذکر است نظرشما بلافاصله تایید می شود" 1-دکتر سعید جلیلی 2-دکتر محمد باقر قالیباف 3-دکتر باقری لنکرانی 4- اسفندیار رحیم مشایی 5-دکتر علی اکبر ولایتی 6-علی اکبر صالحی 7-حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری 8-دکتر علی لاریجانی 9-مهندس عزت الله ضرغامی 10-دکتر محسن رضایی 11-دكتر علي نيكزاد
12-غلامحسین الهام
13- 14-مصطفی کواکبیان 15-مصطفی پورمحمدی 16-منوچهر متکی 17-محمدرضا رحیمی نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:ریاست جمهور آینده,انتخابات ریاست جمهوری,کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری,, توسط عباسعلی
شمال نيوز: انسانیت و رعایت حقوق بشر حکم می کند که توهین به اعتقاد راسخ میلیونها مسلمان و بخصوص به فصل مشترک همه مذاهب اسلامی توسط تمام نهادهای بین المللی و مدعی رعایت حقوق بشر محکوم گردد و تمام دستگاهها و نهادهای بین المللی که در امر تشویق، سرمایه گذاری و ترویج و نشر این آثار فاسد همکاری و نقش داشتند نیز محکوم گردد. نوشته شده در تاريخ جمعه 24 شهريور 1391برچسب:اهانت به پیامبر,ساخت فیلم توهین به پیامبر,محکومیت تولید کنندگان فیلم توهین به پیامبر,, توسط عباسعلی جنبههاى اعجاز قرآن قرآن از جنبههاى مختلف معجزه است، يعنى فوق بشرى است.در اينجا به اجمال اشاره مىكنيم.از نظر كلى اعجاز قرآن از دو جهت است: لفظى و معنوى. اعجاز لفظى قرآن مربوط مىشود به مقوله زيبايى، و اعجاز معنوى آن به مقوله علمى.پس اعجاز قرآن يكى از جنبه زيبايى و هنرى است و ديگر از جنبه فكرى و علمى.هر يك از اين دو جنبه - خصوصا جنبه علمى - به نوبه خود داراى چند جهت است (1) . الفاظ قرآن سبك قرآن نه شعر است و نه نثر.اما شعر نيست براى اينكه وزن و قافيه ندارد. بعلاوه، شعر معمولا با نوعى تخيل كه تخيل شاعرانه ناميده مىشود همراه است.قوام شعر به مبالغه و اغراق است كه نوعى كذب است.در قرآن تخيلات شعرى و تشبيههاى خيالى وجود ندارد.در عين حال نثر معمولى هم نيست، زيرا از نوعى انسجام و آهنگ و موسيقى برخوردار است كه در هيچ سخن نثرى تاكنون ديده نشده است.مسلمين همواره قرآن را با آهنگهاى مخصوص تلاوت كرده و مىكنند كه مخصوص قرآن است. در دستورهاى دينى رسيده است كه قرآن را با آهنگ خوش بخوانيد. 1.اخيرا بعضى از دانشمندان مصرى و ايرانى، مدعى نوعى اعجاز در قرآن از جنبه فنى» ، يعنى نظام مخصوص در هندسه حروف و كلمات، و منحنى مخصوص در بالا رفتن تدريجى سطح آيات نازله[شدهاند.]رجوع شود به كتاب سير تحول قرآن و مقاله قرآن و كامپيوتر» در نشريه فلق، شماره اول، نشريه دانشجويان دانشكده ادبيات. گاهى قرآن را در خانههاى خود با آهنگى چنان دلربا مىخواندند كه مردم كوچه را متوقف مىكرد.هيچ سخن نثرى مانند قرآن آهنگ پذير نيست، آنهم آهنگهاى مخصوصى كه متناسب با عوالم روحانى است نه آهنگى مناسب مجالس لهو.پس از اختراع راديو هيچ سخن روحانى نتوانست با قرآن از نظر زيبايى و تحمل آهنگهاى روحانى برابرى كند.علاوه بر كشورهاى اسلامى، كشورهاى غير اسلامى نيز از نظر زيبايى و آهنگ، قرآن را در برنامههاى راديويى خويش گنجانيدند.عجيب اين است كه زيبايى قرآن زمان و مكان را در نورديده و پشتسر گذاشته است.بسيارى از سخنان زيبا مخصوص يك عصر است و با ذائقه عصر ديگر جور در نمىآيد و يا حد اقل مخصوص ذوق و ذائقه يك ملت است كه از فرهنگى مخصوص برخوردار مىباشند، ولى زيبايى قرآن نه زمان مىشناسد و نه نژاد و نه فرهنگ مخصوص. همه مردمى كه با زبان قرآن آشنا شدند آن را با ذائقه خود مناسب يافتند.هر چه زمان مىگذرد و به هر اندازه ملتهاى مختلف با قرآن آشنا مىشوند، بيش از پيش مجذوب زيبايى قرآن مىشوند. يهوديان و مسيحيان متعصب و پيروان برخى از مذاهب ديگر در طول چهارده قرن اسلامى انواع معارضهها براى تضعيف مقام قرآن كردهاند، گاهى نسبت تحريف دادهاند و گاهى در برخى قصههاى قرآن خواستهاند تشكيك كنند و گاهى به شكلى ديگر عليه قرآن فعاليت كردهاند، ولى هيچ گاه به خود نديدهاند كه از سخنوران ورزيده خود كمك بگيرند و به فرياد مبارزه طلبى قرآن پاسخ گويند و لا اقل يك سوره كوچك مانند قرآن بياورند و به جهانيان عرضه دارند. همچنين در تاريخ اسلام افراد زيادى پديد آمدهاند كه به اصطلاح زنادقه» يا ملاحده» خوانده شدهاند و برخى از آنها برجستگى فوق العاده داشتهاند.اين گروه به اشكال و اقسام مختلف عليه دين» به طور كلى و قرآن خصوصا سخنانى گفتهاند و برخى از آنها خداوند سخن در زبان عربى شمرده مىشوند و احيانا به منازعه با قرآن برخاستهاند، ولى تنها كارى كه كردهاند آن بوده كه كوچكى خود و عظمت قرآن را روشنتر كردهاند.تاريخ از ابن راوندى» ، ابوالعلاء معرى» ، يا ابوالطيب متنبى» شاعر نامدار عرب، داستانها در اين زمينه آورده است.اينها كسانى بودهاند كه خواستهاند قرآن را كارى بشرى» جلوه دهند. افراد زيادى به ادعاى پيغمبرى برخاستند و سخنانى آوردند به خيال خود شبيه قرآن، و ادعا كردند كه اين سخنان نيز مانند قرآن از جانب خداست. طليحه» ، مسيلمه» و سجاح» از اين گروه هستند.اين گروه نيز به نوعى ديگر كوچكى خود و عظمت قرآن را روشن نمودند. عجيب اين است كه كلام خود پيغمبر كه قرآن بر زبان او جارى شده است، با قرآن متفاوت است.از رسول اكرم سخنان زيادى به صورت خطبه، دعا، كلمات قصار و حديث باقى مانده است و در اوج فصاحت است، اما به هيچ وجه رنگ و بوى قرآن ندارد. اين خود مىرساند كه قرآن و سخنان فكرى پيغمبر از دو منبع جداگانه است. على(عليه السلام)از حدود ده سالگى با قرآن آشناست، يعنى سن على در اين حدود بود كه اولين آيات قرآن بر پيغمبر اكرم نازل شد و على مانند تشنهاى كه به آب زلال برسد آنها را فرا مىگرفت و تا آخر عمر پيغمبر در راس كاتبان وحى قرار داشت. على حافظ قرآن بود و هميشه قرآن را تلاوت مىكرد، شبها كه به عبادت مىايستاد با آيات قرآن خوش بود.با اين وضع اگر سبك قرآن قابل تقليد مىبود، على با آن استعداد بىنظير در سخنورى و فصاحت و بلاغت كه بعد از قرآن نظيرى براى سخنش نمىتوان يافت، مىبايست تحت تاثير سبك قرآن از سبك قرآن پيروى كند و خود به خود خطابههايش به شكل آيات قرآن باشد، اما مىبينيم سبك قرآن با سبك على كاملا متفاوت است. آنگاه كه على در ضمن خطابههاى غرا و فصيح و بليغش آيهاى از قرآن مىآورد كاملا متمايز است و ستارهاى را ماند كه در مقابل ستارگان ديگر درخشش فوق العاده دارد. قرآن موضوعاتى را كه معمولا زمينه هنر نمايى بشر در سخن سرايى است و افراد بشر اگر بخواهند هنر سخنورى خويش را بنمايانند آن زمينهها را انتخاب مىكنند و سخن خويش را با پيش كشيدن آنها زيبا مىسازند، از فخر، مدح، هجو، مرثيه، غزل و توصيف زيباييهاى طبيعت، مطرح نكرده و درباره آنها داد سخن نداده است، موضوعاتى كه قرآن طرح كرده همه معنوى است، توحيد است، معاد است، نبوت است، اخلاق است، احكام است، مواعظ است، قصص است، و در عين حال در حد اعلاى زيبايى است. هندسه كلمات در قرآن بىنظير است، نه كسى توانسته يك كلمه قرآن را پس و پيش كند بدون آنكه به زيباييهاى آن لطمه وارد سازد و نه كسى توانسته است مانند آن بسازد.قرآن از اين جهت مانند يك ساختمان زيباست كه نه كسى بتواند با جابجا كردن و تغيير دادن، آن را زيباتر كند و نه بتواند بهتر از آن و يا مانند آن را بسازد. سبك و اسلوب قرآن نه سابقه دارد و نه لاحقه، يعنى نه قبلا كسى با اين سبك سخن گفته است و نه بعدا كسى - با همه دعوتها و مبارزه طلبيهاى قرآن - توانسته است با آن رقابت كند و يا از آن تقليد نمايد. تحدى قرآن و مبارزه طلبى او هنوز هم همچنان مانند كوه پا برجاست و براى هميشه باقى خواهد بود.امروز هم همه مسلمانان با ايمان مردم جهان را دعوت مىكنند كه در اين مسابقه شركت كنند و اگر مثل و مانندى براى قرآن پيدا شد آنها از دعوى و ايمان خود صرف نظر مىكنند و اطمينان دارند كه چنين چيزى ميسر نيست. ادامه مطلب... نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:قران,اعجاز قران,معانی قرانی,تواریخ و قصص,تورات,انجیل,, توسط عباسعلی دانلود ادعیه و زیارات مرتبط با امام حسین(ع)
WORLD CLOCK
FREE CUSTOM CLOCK VISUALLY IMPAIRED
NEWS
NEWSLETTER
FREE FLASH CLOCKS
WORDPRESS
PARTNERS
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:پرچم ایران,کد پرچم ایران,کد پرچم ایران برای وبلاگ, توسط عباسعلی نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:اوقات شرعی,محاسبه اوقات شرعی,تعیین وقت شرعی,, توسط عباسعلی
آخرین ابزار های وبلاگ
right
left
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:لوگوی پرچم, پرچم سه گوش برای وبلاگ,کد لوگوی پرجم ایران,, توسط عباسعلی جنبش کشورهای غیر متعهد، جنبش عدم انسلاک یا جنبش عدم تعهد (به انگلیسی: Non-Aligned Movement) (به فرانسوی: Le Mouvement Non-Aligné) در سال ۱۹۶۱ میلادی برابر با ۱۳۴۰ خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایهداری (امپریالیسم)، قرار داشتند، تشکیل شد. نام جنبش ابتدا "Non-Commitment" بود اما سریعا به نام جدید تغییر یافت. اما با اتمام دوران جنگ سرد، هم اکنون اعضای این جنبش را اکثراً کشورهای در حال توسعه تشکیل میدهند. محتویات [نهفتن]
تاریخچه [ویرایش]نخستین تلاش برای ایجاد همگرایی میان کشورهایی که بعدها به غیرمتعدها معروف شدند، در سال ۱۹۵۵ در کنفرانس باندونگ در شهر باندونگ اندونزی انجام شد.جواهر لعل نهرو، جمال عبدالناصر و سوکارنو رؤسای وقت حکومت کشورهای هند، مصر و اندونزی در این اجلاس اندیشه تشکیل چنین سازمانی را مطرح کردند. چون این اتفاق کمی بعد از استقلال هند رخ میداد تحت تأثیر جهان بینی ماهاتما گاندی نیز قرار داشت. در ۱۹۶۱ اولین اجلاس سران عدم تعهد با حضور مارشال یوسیپ بروز تیتو رهبر یوگسلاوی، قوام نکرومه رهبر غنا، جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هندو احمد سوکارنو رهبر استقلال اندونزی در کنفرانسی که در شهر بلگراد در کشور یوگسلاوی برگزار شد، این سازمان موجودیت خود را اعلام کرد. با پایان جنگ سرد و فروپاشی اردوگاه سوسیالیسم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دچار نوعی بی هویتی شده و دلیل وجود این جنبش که ایجاد موازنه منفی بین دو ابر قدرت دوران جنگ سرد بود از بین رفتهاست. عدهای را فرض بر این است که جنبش عدم تعهد وارث موازین ضد آمریکایی یا همان ضد امپریالیستی است.[۱] این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران سیاسی فلسفه وجودی چنین سازمانی را وابسته به جهان دوقطبی میدانند و دلیلی برای ادامه حضور جنبش در صحنه بین المللی با معیارها و مختصات دوران جنگ سرد نمیبینند. ۱۱۸ کشور جهان از جمله ایران که تقریباً بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل متحد را تشکیل میدهند، عضو جنبش عدم تعهد میباشند. هماکنون کشور ایران ریاست دورهای این جنبش را بر عهده دارد. گفتنی است که سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هر ۳ سال یکبار در اجلاسی با همین نام گرد هم میآیند. بنیان گذاران جنبش عدم تعهد [ویرایش]بنیان گذاران جنبش عدم تعهد رهبران برخی از کشورها بودند که در رأس این شخصیتها میتوان از مارشال تیتو رهبر یوگسلاوی، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند، جمال عبدالناصر رهبر مصر و احمد سوکارنو رئیس جمهور اندونزی نام برد. به اعتقاد عبدالرشیدی، جنبش عدم تعهد نیز همچون جنبشهای دیگر، از شخصیت افراد و رهبران آن تأثیر پذیرفتهاست و با بررسی شرح حال این چهار شخصیت و تشریح اوضاع سیاسی کشورهای هند، اندونزی، مصر و یوگسلاوی در دههٔ ۱۹۵۰، چنین نتیجه میگیرد که کشورهای مزبور و رهبران آنها که همگی در استقلال کشورهای خود و رهایی از استعمار و نفوذ کشورهای دیگر نقش تاریخی بر عهده داشتهاند، از وجوه مشابهی برخوردار بودهاند که عبارتند از:
اصول [ویرایش]
ارکان جنبش عدم تعهد [ویرایش]بالاترین رکن جنبش اجلاس سران است که هر سه سال در یکی از کشورهای عضو تشکیل میگردد. علاوه بر آن میتوان از اجلاس سالانه وزیران، اجلاس سالانه کارشناسان، اجلاس سالانه دفتر هماهنگی و نشستهای تخصصی و دوره ای این جنبش نام برد. نشستهای دوره ای جنبش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشستهای آژانسها و سازمانهای تخصصی این سازمان نیز حائز اهمیت است.[۴] نشستها [ویرایش]نشستهای انجام گرفته توسط اعضای جنبش:[۵]
ایران و جنبش عدم تعهد [ویرایش]ایران که به دلیل عضویت در پیمان نظامی مرکزی سنتو از عضویت در این جنبش محروم مانده بود در سال ۱۹۷۹ پس از پبروزی انقلاب به جنبش عدم تعهد پیوست. در سالهای اولیه حیات جنبش ایرانیان نام آن را به "جنبش ناوابستگان" ترجمه کردند. اما به دلیل عدم اقبال عمومی نام "غیرمتعهدان" مصطلح گردید. ایران بعد از پیوستن به جنبش در اجلاس سران ۱۹۷۹ در هاوانا و از آن به بعد در همه نشستهای مختلف این جنبش حضور داشتهاست. لغو برگزاری هفتمین اجلاس سران در بغداد به دلیل تجاوز نظامی عراق به ایران و انتقال این اجلاس به دهلی نو از مهمترین رویدادهای جنبش به حساب میآید. شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد ۹ و ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ (۳۰ و ۳۱ آگوست ۲۰۱۲) در تهران برگزار شود.[۶] ادامه مطلب... ابزار های حرفه ای
ابزارهای کاربردی
ابزار های مذهبی
ابزارهای گرافیکی
مجموعه کدهای جاوا
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:وبلاگ,ابزار وبلاگ,ابزار های کاربردی,ابزار های حرفه ای,, توسط عباسعلی
|